29 February 2008

警告!左手的申冤!


一直以来,我以为。。。
我力大如牛。
我一口气可以拿很多东西。

但是,事实是
我高估了自己的能力与力量。

昨天,我那可怜的左手终于投诉了,跟我翻脸,甚至罢工!
连举手都痛,完全不能拿东西。
幸好不是右手。

那种酸痛实在受不了,没办法只好去找中医。
第一次尝试针灸,酸麻的感觉好难受啊!

在这里奉劝大家不要像我这样,不要overload你的手。
这次上天给我的警告,我会牢牢记住。
没有左手的日子真的不好过。
我会更加爱护我的双手。

6 comments:

Edwin said...

怎么这样不小心?记住,你是一只美丽的蝴蝶,要珍惜漂亮的翅膀!

BeLiEvE said...

谢谢关心。
今天复诊,医师说没事了。
我相信这个问题是累计下来的,现在要乖乖听话,不可以再让我的手受苦。
你的比喻真可爱,我前两天真的就像断了一边翅膀的蝴蝶。

v v said...

How yr left wing?
bandaged until like tat.
look scary. vv

BeLiEvE said...

hi vv,
tks for ur concern.
went for checkup n had another bandage with TCM herbs, now much better, at least can move my fingers...physician said must flap my 'wing' more for blood circulation...hope it will be ok by monday. :)

takara said...

Oooh.. wat happened! :(

And, on another note, we now know ur ic number. hee hee..
Better blank out this type of personal data on the pic first.. :)

BeLiEvE said...

takara,
thanks for your reminder..i deleted that pic already...hehe...

my 'wing' has recovered already, but try not to carry heavy stuff for 3 months.. if not will have side effect..:)